štvrtok, 2. mája 2013

Pečená cvikla (červená řepa) s medom a orechami


Ja nechápem ako niekto (že, miláčik?) nemôže mať rád cviklu alias červenú repu. Ja by som ju dokázala jesť aj každý deň. Napríklad úplne jednoduchý šalát - nastrúham ju najemno (surovú), pridám olivový olej, roztlačený strúčik cesnaku, šťavu z jedného citróna, trošku soli, niekedy pristrúham aj jednu mrkvu - a fantastický šalát je na svete.
Alebo pečená podľa Jamieho Olivera s balzamikovým octom - to je dobrota!

Recept, ktorý som pripravila, ma zaujal kedysi vo VIP Prostřeno, kde ho varila Jana Krausová. Môže sa to jesť teplé aj studené, hodí sa ako príloha k mäsu, mne úplne najviac chutí studené s mojím domácim chlebom, je to proste veľmi veľmi veľmi dobré :)




Potrebujeme (na menší pekáčik pre 2-3 osoby):

3 menšie cvikly alebo 1 veeeeľkú
veľkú hrsť pekanových alebo vlašských orechov
olivový olej
3-4 lyžice tekutého medu (ja som nemala, tak som použila javorový sirup)
soľ, čierne korenie
2 strúčiky cesnaku
šťava z polovice veľkého, alebo 1 menšieho citróna


Postup:

1. Cviklu umyjeme a asi 20 minút povaríme, nemusí byť úplne mäkká.

2. Po dovarení cviklu schladíme, olúpeme a nakrájame na tenké plátky.

3. Pekáč vymastíme olivovým olejom, uložíme vrstvu cvikly, osolíme, okoreníme mletým čiernym korením, posypeme orechami a pokvapkáme medom. Uložíme ďalšiu vrstvu cvikly, zase osolíme, okoreníme, posypeme orechami a pokvapkáme medom, posypeme cesnakom nakrájaným na plátky, pokvapkáme olivovým olejom a nakoniec citrónovou šťavou. Môžeme pridať aj zopár plátkov masla.

4. Pečieme cca 30-45 minút, v pôvodnom recepte pri 150°C, ja som piekla pri 180°C najprv prikryté, potom odkryté a aj tak sa mi to stále zdalo nedopečené, tak som ešte dopekala pri 200°C :).


Dobrú chuť! :)




9 komentárov:

  1. Leni, máš neskutočne podnetné, pritom veľmi zdravé a aj vizuálne úžasné recepty! Nepochybujem, že sa veľmi rýchlo prepracuješ medzi top blogerky!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem Juli! nápady prichádzajú samé, len škoda, že nie som zručnejšia fotografka, ale snažím sa :)

      Odstrániť
  2. Podľa mňa fotíš úplne v pohode, mne to nejde o nič lepšie. A základ je obsah príspevku. Áno, nápady prichádzajú samé, to poznám :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. väčšinou food blogerky fotia krásne, ja mám k dispozícii málo riadov a doplnkov a fotím malým kompaktom, väčšinou narýchlo... to sa nechcem vyhovárať, proste to tak je :) ale budem sa snažiť zlepšovať a vyťažiť maximum z toho čo mám :)

      Odstrániť
  3. cviklu uplne že milujem:)
    Musím poznamenať - chvála Lenke za tento blog:) Skvelé tipy a recepty:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. aj ja, a ďakujem :)
      pre mňa je inšpiráciou môj priateľ, bez neho by som sa k mnohým veciam, nielen k blogu, nikdy nedokopala :)

      Odstrániť
  4. úplne som sa začítala:D....keď budem mať čas musím prelúskať všetky recepty, ktoré som zameškala, keď som ťa ešte nesledovala....ja sa pridávam na stanu tvojho partnera...cviklu nemusím v nijakom stave...nechutia mi ani tie cviklové zdravé chipsy...no klikla som na recept, lebo pri včerajšom obede u priateľa doma sa práve rozvírila debata o tom aká je cvikla super, chutná atď, takže receptík nevyužijem, ale prepošlem ďalej:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Eli, takto upravenú cviklu zjedli už aj jej najzarytejší odporcovia a vraj chutila! Pri pečení sa tá nepríjemná cviklová chuť stratí. Navrch zvyknem dať ešte plátky masla, je to potom ešte chutnejšie. Už to jedol kdekto, okrem môjho drahého, ten ani len ochutnať nechce :( ale už zje aj špenátovú polievku, to je uňho fakt pokrok :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)