utorok 23. apríla 2013

Pesto z medvedieho cesnaku


Určite ste už o skvelých účinkoch liečivého medvedieho cesnaku počuli a ak ste ho ešte neochutnali, vyskúšajte! Teraz je práve to obdobie, kedy medvedí cesnak rastie a ešte nekvitne, takže je vhodný na zber. Kto pozná miesta, kde rastie, nazbiera si ho sám, neznalejší alebo lenivejší si ho môžu kúpiť aj na trhu. 

Prečo je medvedí cesnak zdravý? Hlavne tým, že obsahuje sírne zlúčeniny, ktoré znižujú hladinu cholesterolu v krvi a tým zabraňuje ateroskleróze a trombózam ciev. Prečisťuje krv, pomáha proti parazitom, pri zápaloch čriev, hemoroidoch, má antibakteriálne, antivirotické a antiplesňové účinky, je vhodný aj pri chorobách dýchacích ciest. Jednoducho, dáva náš organizmus do poriadku a je ako stvorený na detoxikáciu. Dá sa z neho vylisovať šťava, pripraviť polievka, môže sa použiť všade tam, kde špenát, rovnako ako do šalátov, na chlieb, do bylinkového masla... Ja som pripravila pesto, ktoré je vynikajúcou alternatívou klasického bazalkového pesta, my sme ho hneď zblajzli so špagetami :). Pripravovala som ho od oka, takže pomery ingrediencií si môžete upraviť podľa seba.





Potrebujeme:

zo 6-7 hrstí medvedieho cesnaku
veľkú hrsť mandlí (resp. píniových alebo iných orieškov)
niekoľko lyžíc olivového oleja (5-6 alebo aj viac, podľa chuti a hustoty) 
lyžičku soli
hrsť strúhaného parmezánu (ja som použila grana padano)

Postup:

V robote rozdrvíme-zomelieme najemno mandle, pridáme medvedí cesnak, olej, soľ, parmezán a všetko spolu mixujeme. Ak sa nám zdá niektorej ingrediencie málo, pridáme :) Je to úplne jednoduché a nič nemôžete pokaziť :)

Nádherná zelená, že? :)




Dobrú chuť a veľa zdravia! :)


14 komentárov:

  1. Akurát dnes ide môj tatino robiť pesto z medvedieho cesnaku. Aká náhoda:))
    Je to mňamka a zdravá hlavne:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak si to užite, ja ho cítim ešte teraz :)) ale budem robiť ešte, je to fakt mňamka :D

      Odstrániť
  2. Leni, idem urobit teraz :-D Nemozem sa vynadivat!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja som si narobila také chute, že hneď som šla kúpiť syr, a už sme aj dojedli špagety :D :D :D

      Odstrániť
  3. Dala som si 3x, na tvoj blog už odo dneška nechodím, celé moje chudnutie bude v keli :-DDD

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Uzasne,famozne,mnam :) este teraz mi vonaju ruky od cesnaku a uz sa tesim na veceru :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. V nedelu ideme na cesnak, pototm dam avízo, ak sterilizujem nejake to pesto tak pribalim najbližšie, nech nemusiš teraz.. ;))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mňam mňam, tešííím, len neviem, či sa teplom nezničia živiny v ňom... ale niečo snáď ostane :)

      Odstrániť
  6. Pesto sme sa snažili sterilizovať len niekolko minut, možno 5? 5aj dačo už presne nepamätam, aby ostalo zelene, hlavne som chcela nech sa pricucne viečko, tak verim že vydži :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. fíha, tak toto som v šoku, že ho dostať na trhu!!! medvedí cesnak poznám už od mala, starký naň chodil do hory,,,všetci ostatní sa báli:)).....lebo medvedí cesnak vraj rastie iba na miestach, kde má medveďko skrýšu:)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Jj dostať, mne kúpil švagor, keďže teraz sa nikam nedostanem :) a počula som, že dokonca aj v Makre ho majú, ale draho. No, vraj medvedíkom po zime dodáva stratené vitamíny a minerály, tak niečo na tom asi bude :))

    OdpovedaťOdstrániť
  9. tam kde ho zbierame medvede nie su, iba take ludske :DD

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)